Archiwum nagrań SDP

Nagrania zrealizowane przez studentów przedmiotu Systemy Dźwięku Przestrzennego.

Uwaga: nagrań należy słuchać w słuchawkach!


Semestr 23L

„Metro 2033”

Wybrany rozdział został opracowaliśmy dopasowany do formy scenariuszowej. Tekst narratora został miejscami skrócony, dialogi przekształcono na kwestie postaci.

Obsada:

Narrator: Jan Brzeziński
Artem: Maciej Marcinkiewicz
Dowódca: Krzysztof Piotrowski
Żeńka: Piotr Bujnowski
Zamykający: Paweł Martyniuk
Burbon: Łukasz Pokorzyński

Role poboczne z gościnnym udziałem:
Hunter: Piotr Wiśniewski
Kontroler: Wojciech Żuraw
Suchy: Tomasz Murawski

W trakcie pracy nad scenariuszem wyszczególniono miejsca, w których powinny znajdować się efekty dźwiękowe. Większość efektów dźwiękowych została zrealizowana we własnym zakresie. Do tego celu wykorzystano między innymi patyki, folię bąbelkową, puste plastikowe opakowanie, pręty, kulę do buli, skrzypce, gitarę, pistolet kapiszonowy, zmiotkę, krótkofalówkę, kartki papieru, latarki, buty, puste butelki szklane. Zarejestrowano też głosy uczestników do stworzenia rozmów, szeptów, oddechów, toastów. Część przedmiotów posłużyła łącznie do uzyskania pewnych efektów:

Drezyna (kula do buli, blat, pistolet kapiszonowy), ognisko (folia bąbelkowa, patyki, puste plastikowe opakowanie, materiał), bieg (buty, blat), toasty (puste szklane butelki), efekty dźwiękowe przy “obłędzie” stworzone z pomocą skrzypiec.

Na skrzypcach grał Łukasz Pokorzyński, na gitarze grali Piotr Bujnowski oraz Maciej Marcinkiewicz.

Do realizacji odgłosów marszu oraz upadków wykorzystano ogólnodostępne biblioteki dźwięków.



Semestr 22Z

„Wiedźmin”

Słuchowisko: fragment książki Andrzeja Sapkowskiego “Ostatnie Życzenie”

Głos lektora oraz dialogi zostały nagrane w komorze bezechowej ZEA. Do nagrań dźwięków przestrzennych wykorzystano mikrofon Ambeo. Jako rekwizytów użyto m.in. kabla, kubka z grubego szkła, stołu, płaszcza, puszki coli, metalowego pręta, drewnianych pudełek. Wykorzystano również ogólnodostępne efekty dźwiękowe oraz podkład muzyczny.

Słuchowisko zostało zrealizowane przez zespół studentów: Daria Kałowska, Michał Iskra, Mateusz Szewczyk, Wojciech Stasiak, Rafał Wiercioch, Nika Jurczuk.



Semestr 22L

„Zbrodnia i Kara”

Studenci przedmiotu Systemy Dźwięku Przestrzennego zrealizowali stworzyli w ramach zajęć projektowych słuchowisko „Zbrodnia i Kara”, stosując techniki eksternalizacji dźwięku przestrzennego. Finalnym efektem projektu jest około 15-minutowe nagranie fragmentu powieści “Zbrodnia i Kara”,w którym Raskolnikov zabija Lichwiarke oraz jej siostrę Lizawietę. Zarówno teksty mówione, autorskie efekty dzwiękowe (tupanie, dzwonienie dzwonka, rozbijanie czaszki itp.), jak i podkład muzyczny zostały nagrane przez zespół studentów.

Słuchowisko zostało zrealizowane przez zespół studentów: Rafał Gorecki, Aniela Kosek, Maciej Adamski, Michał Rokita, Arkadiusz Dawid.